Avtalegiro og eFaktura

Vi oppfordrer alle til å tegne avtale om eFaktura eller Avtalegiro. Husk at avtalene opprettes og endres i nettbanken din. Ta kontakt med banken din hvis du trenger hjelp. 

eFaktura

Med eFaktura får du ikke tilsendt fakturaen i posten. Hvis du har eFakturaavtale med kommunen, vil alle fakturaer komme elektronisk til nettbanken din. Dette kan være fra forskjellige tjenester i kommunen. (SFO, hjemmehjelp, kommunale avgifter, eiendomsgebyr osv.) 

Du kan klikke på eFakturaen i nettbanken for å se hva du betaler for. 

Bruk kundenr. på fakturaen som eFakturareferanse. Her kan du lese mer om eFaktura.

Alltid eFaktura

Hvis du har dette slått på Vipps/nettbank vil fakturaer bli sendt til den som står som fakturamottaker. Sjekk innstillingene dine i Vipps eller i nettbank. Ta kontakt med banken din hvis du trenger hjelp. 

Avtalegiro

Hvis du kun vil ha avtalegiro, kan du selv velge å få kopi av faktura i posten. Dette velger du ved å krysse av for varsel/betalingsvarsel når du oppretter avtalen i nettbanken. 

Hvis du har både eFaktura og avtalegiroavtale, vil fakturagrunnlag fra avtalegiro bli sendt elektronisk til nettbanken din. 

Bruk KID-nr. på fakturaen som avtalegiroreferanse. Her kan du lese mer om Avtalegiro.