Vil du drive kafé i selve kunsthjertet til Risør, i Risør Kunstpark?

Risør er stolt av sitt kunst- og kulturliv, og lyser ut kafédriften i Risør Kunstpark, en viktig del av hjertet til kunstbyen Risør.

Den som driver kaféen, blir en del av et aktivt kunst- og bymiljø. Galleriet i Risør Kunstpark er et av Sørlandets visningssteder for samtidskunst, kunsthåndverk og design, og kunstparken er sentrum for utstillinger, kunstnersamtaler, konserter og andre arrangementer gjennom hele året. Risør er kjent for å være en travel sommerby, men byens kulturliv sover ikke om vinteren og du kan bli utsatt for kulturelle perler på en snor gjennom hele året.

Risør Kunstpark er en del av Risør kommunes kunstsatsing og inneholder 14 atelier for aktive kunstnere og kunsthåndverkere, og to utstillingslokaler.

Om lokalet

Kafélokale er på 53 m2 og delvis utstyrt som restaurantkjøkken. Foajéen i Kunstparken er en del av fellesarealet og kan leies etter avtale med utleier, og i samråd med Galleristyret. Terrassen ved byggets inngangsparti kan benyttes av kaféen, men er også en del av fellesarealet, og bruken deles mellom aktørene på huset.

Interiørbilder av kunstparken kafe - Klikk for stort bilde Risør kommune

Leiepris

Kr. 3.759 pr. mnd. inkl. strøm til lys og oppvarming. Øvrig strømforbruk faktureres leietaker. Leiepris indeksreguleres hvert år. Det vil være en forpliktelse å ha åpen kafé under alle utstillingsåpninger og arrangementer i regi av Galleristyret og Risør kommune.

Andre detaljer i forbindelse med overtakelse avklares nærmere med utleier. Overtakelse etter avtale. Detaljer for utleie beskrives i leiekontrakt. Renhold av fellesarealer utføres av Risør kommune én gang per uke, øvrig renhold utføres av leietakerne i bygget, inklusive kafedriverne.

Beliggenhet

Kafèlokalet ligger i Risør kunstpark, Prestegata 15, ca. 300 meter fra byens torv. Risør kirke ligger rett over veien. 3 minutter unna ligger havna, og byens kjerne som er anerkjent for kvalitetsbutikker, hoteller, kaféer og restauranter.

Vi har en av Nordens best bevarte og vakreste trehusbyer. Vi har en idyllisk kystlinje og en skjærgård godt tilrettelagt for allmennheten. Vi har tre fjorder, sterke og livskraftige grender og rike tur- og friluftsmuligheter. Kunst og kulturkommunen Risør er kjent for sine festivaler, gallerier, dyktige kunsthåndverkere og et rikt kulturliv gjennom hele året.

Som kafé driver blir du med og styrker det allerede gode kafé- og restaurantlivet som Risør by er kjent for. Kvalitet.

Risør kommune ble i 2015 kåret til Norges kulturkommune.

Vi ønsker en kafédrivere som har et engasjement for å være med å utvikle kaféen i Risør Kunstpark.

Søknadsfrist

Søknadsfrist fortløpende og senest 1. mai 2024.

Interiørbilder av kunstparken kafe - Klikk for stort bilde