Årets talentpris for ungdom i Risør kommune

Ungdommens talentpris går til ei på 15 år. Hun jobber jevnt og trutt med treningen og er en inspirasjon for mange andre i sporten. Hun er full av pågangsmot og ambisjoner, og har gjennom de siste årene gjort en utrolig god innsats i sportsgrenen sin.

Hun er målrettet og talentfull. Dette er ei ung jente som jobber hardt for å utvikle seg selv og hestene sine innenfor ridesporten. Hun driver aktiv konkurranseriding med islandshest og hun søker jevnlig undervisning av godt utdannede instruktører som kan hjelpe henne å utvikle seg. Hun deltar i konkurranser og har oppnådd flotte resultater det siste året, der hun har deltatt på stevner spredt rundt i landet, med mange gode resultater. Hun ble klubbmester i 5-gangs disiplinene nå i oktober, hun ble kombinasjonsvinner i mai på ett stort World rankingstevne, og fikk en sterk 6 plass i NM. I november vant hun Norgesserien hos Norsk islandshestforening, som betyr at hun fikk flest seiere og poeng av alle juniorer mellom 13-17 år, i hele Norge.

Talentprisen fra Risør kommune er en annerkjennelse og honnør til pågangsmotet, engasjementet og utviklingen Frida Lindgren Hødnebø har vist og for viljen til å nå stadig litt lenger i ridesporten.

Gratulerer med Risør kommune sin talentpris innen idrett, 2022, til Frida Lindgren Hødnebø

Frode Larsen, vinner av Risør kommunes kulturpris 2022 - Klikk for stort bildeFoto: Risør kommune. Hele klassen kom på prisutdelingen for å feire Frida!

I tillegg til diplom og blomst følger det kroner 10 000 med prisen. Kulturutvalget innstilte enstemmig på ungdommens talentpris innen idrett til Frida Lindgren Hødnebø.