Gratis transport i jubileumsuka

En av våre verdier i jubileet er at det skal være inkluderende. En av ambisjonene er at det skal være for alle i kommunen. Derfor har vi satt opp gratis transport gjennom hele jubileumsuka fra Søndeled og Hope med daglige avganger.

Gjerstad Tur & Taxi AS har fått i oppdrag med å kjøre tur retur Søndeled til Torvet, og tur retur Hope og Torvet.

Kjøreplan

Vi jobber med å sette opp en kjøreplan slik at de daglige avreisetidspunktene annonseres. Du kan allerede nå reservere plass på bussen på telefon 916 55 444. Da sikrer du deg et sete og får anledning til å få med deg så mye du ønsker av jubileumsfeiringen, også om du bor utenfor sentrum.

Utkanten i kommunen stopper ikke på Søndeled og Hope, så Gjerstad Tur & Taxi er noe fleksible på hvor de kan starte opp kjøringen fra både på Søndeled og Hope. Vi er fleksible innenfor visse grenser hvis det kan planlegges, uttrykker Inge Engeland Johansen fra Gjerstad Tur& Taxi.

Nattbuss

I tillegg til gratistransporten som foregår på dagtid, har Gjerstad Tur & Taxi tatt initiativ til å sette opp en natt-buss fra byen til Søndeled og Hope på jubileumsnatten 5. mai. Prisen på turen blir 150 kroner per person. Avgangstidspunkt kommer vi tilbake til, men plass kan også reserveres her på det samme nummeret, uttaler Inge E. Johansen i Gjerstad Tur & Taxi.

Påmelding

Bor du på strekket Søndeled- sentrum og Hope-Sentrum og vil sikre deg plass i bussen i jubileumsuka allerede nå?

Ring telefon 916 55 444 mellom klokken 9 - 15:30 på hverdager fram til 28. april.

Etter dette må du melde deg på transporten dagen før du ønsker å være med.

Risør II på tokt i fjordene

Vi håper at mange vil benytte seg av dette tilbudet gjennom hele uka for å oppleve jubileet, spesielt på jubileumsdagen som vi har fokus på Søndeled og Hope sin historiske kobling til Risør. Da skal Risør II på to tokter i fjordene. Victor Norman blir med på turene og skal formidle historien, og hvor viktige Søndeled og Hope var for Risør by sin utvikling. Denne turen har begrensede plasser og vi annonserer påmelding til Risør II turene senere.