Informasjon om mulig utbygging av fiber i Risør kommune

Hvert år tildeles utvalgte områder som i dag har et for dårlig bredbåndstilbud, statlige midler for å realisere en utbygging av fiberteknologi. I år har området Gjernes i Risør kommune blitt prioritert, og sammen med støtte fra Risør kommune sørger dette for at området får tilgang på TV & Bredbåndstjenester via fremtidsrettet fiberteknologi, gitt at noen kriterier oppfylles.

Kriteriene for å få realisert utbyggingen vil være

• Minimum 70% oppslutning av de boligene som er tilskuddsberettiget
  • Påkoblingsavgift på 4 990,- pr husstand. Dette inkluderer alt inn til første punkt i boligen.
  • 12 mnd binding på valgfri produktpakke.

Leverandør

Afiber er valgt leverandør i tilsvarende områder i 5 andre kommuner også, så jo før man oppnår tilstrekkelig oppslutning, jo før blir prosjektet bygd ut. Vi vil etter hvert holde folkemøter for å svare på spørsmål og fortelle om utbyggingen, men i disse tider informerer vi så godt som mulig via dette brevet i første omgang.

Det er viktig at innbyggere bestiller allerede NÅ via denne linken: https://bestillfiber.no