Inspirasjonsdag om søvn

Frisklivssentralene i Tvedestrand, Gjerstad og Risør inviterer til en inspirasjonsdag om søvn. Søvnvansker er blant de vanligste helseplagene i befolkningen. Mange kan oppnå betydelig forbedring av søvnen gjennom ikke-medikamentelle tiltak. Har du utfordring med søvn eller et ønske om å lære mer om søvn og hvordan få bedre søvn?

Meld deg på inspirasjonsdagen 11.mars, som er et åpent lavterskeltilbud for alle som ønsker å lære mer om søvn. Foredraget sendes live på storskjerm på de ulike frisklivssentralene. Du møter opp på din kommunes Frisklivssentral.

14.00-14.15 Velkommen
14.15-15.15 Foredrag om søvn og hvordan du kan sove bedre med psykologspesialist Rakel Aasprang
15.15-15.45 Informasjon om Sov Godt kurset og andre tilbud på Frisklivssentralen

Foredrag

Rakel Aasprang er psykologspesialist. Hun jobber ved avd. for akutt- og mottaksmedisin ved St. Olavs Hospital og tar imot søvnpasienter ved søvnpoliklinikken i tillegg. Rakel samarbeider med Helsedirektoratet om Sov Godt kurset. Hun holder foredrag for Helsedirektoratet, Norsk forening for kognitiv atferdsterapi og ulike foreninger/kommuner.

Hvor og når

Mandag 11. mars kl. 14.00-16.00
Sted: Frydenborgsenteret i Risør, Siris vei 12
Gratis inngang, enkel bevertning.

Scan QR-koden

Du kan også sende mail til frisklivssentral@risor.kommune.no for påmelding.

Helsedirektoratet