Jubileumskalenderen ble lansert på Frivillighetskonferansen 5. desember

Gjennom 2022 har vi hatt samtaler med ulike brukergrupper, kunstnerne, remote-kontordeltakere og flere kulturinteresserte aktører. I de samtalene har vi hørt en gjentakende utfordring. Det skjer mye i Risør, men vi vet ikke hvor vi skal finne ut hvor alle arrangementene er. Det er flere nettsider, facebook-sider og vi finner ikke frem til alt. Det er for mange plattformer å lete på og det er vanskelig å finne frem.

Omtrent sånn har det hørt ut. Og den tilbakemeldingen har vi tatt på alvor. Gjennom høsten har prosjektgruppa til jubileet hatt en prosess der vi har sett på alternative plattformer for å finne ett utgangspunkt for alle arrangementer i Risør.

Vi tenkte, hva gjør vi selv når vi er ute og reiser? Jo vil søker på Hva skjer i de ulike byene, og visit ditt og visit datt.

Visit Risørs arrangementskalender

Resultatet av all “knaingen” er at vi nå løfter Visit Risør som arrangementskalenderen for hele kommunen. Arrangementskalenderen til jubileumsåret blir derfor også på Visit Risør

Vi gjør arrangementene tydelige på kalenderen og vi gjør det enkelt for alle å legge inn egne arrangementer. Det første du ser på Visit Risør sine nettsider er arrangementskalenderen. Og søker du hva skjer i Risør, så kommer du inn på Visit Risør sin kalender. Oppussingsarbeidet er et samarbeid med Risør kommune, Risør By og Visit Risør.

På samme siden er det en lenke til der du kan legge til ditt arrangement med foto, tidspunkt, priser med mer.

Registrer ditt arrangement - Risør Turistinformasjon

Istedenfor å si at alle veier fører til Rom, vil vi at alle veier skal føre fra Rom og ut i verden. Dette er med andre ord plattformen alle jubileumsarrangement skal legges på.

For å synliggjøre og løfte de arrangementene som er spesifikt jubileumsarrangement, vil vi hver måned delta med en muntlig markedsføring av neste måneds jubileumskalender på ett arrangement som har en jubileumsvri.

Vi vil også gjøre bryggeslengen til en utvidet mulighet for å få en oppdatering på hva som skjer i Risør den første tiden.

Skjermbilde fra www.visitsorlandet.com/risor/hva-skjer

Infoskjerm

I vinduet på hjørnet ved Vinmonopolet vil det over nyttår settes en skjerm som viser fortløpende hva som skjer de neste ukene. Det gir de som tar en bryggesleng en anledning til å se hva som skjer førstkommende uker. Dette er det Risør By som har tatt initiativ til. Vi håper dette vil være den første av flere skjermer som viser hva som skjer av arrangementer. Vi oppfordrer spesielt Søndeled og Hope til å synliggjøre sine arrangementer på den siden også. På denne måten får vi med hele kommunen.

For alle ukentlige gjentakende aktiviteter som fotballtreninger, innebandy, korøvelser og mer, der jobber vi med Frivilligkoordinatoren og Aktiv i Risør for å finne en felles plattform for de aktivitetene som skjer. Åpen dag i hallen som er tilgjengelig for alle passer perfekt inn i Hva skjer i Risør - arrangementskalender.

Bilde av skjermvindu - Klikk for stort bilde Risør kommune Bilde av skjermvindu - Klikk for stort bilde Risør kommune

Oppfordringen herved sendt. Bruk Visit Risør som hele Risør arrangementskalender fra nå, og legg den til som favoritt på din mobiltelefon.

For mer informasjon ta kontakt med Martine van der Eems prosjektarbeider i byjubileet, Mona Rhein i Risør by eller Anna Stina Næss, kultursjef og prosjektleder for Risør Byjubileum