Riksteateret sin 300års gave til Risør!

Vi gleder oss igjen. Som om vi ikke skulle ha nok fra før? Vi kan glede oss over at vi for 45 år siden - som en av de første byene på Sørlandet - fikk eget kulturhus. Og vi kan glede oss over at Risørhuset for 10 år siden ble renovert og bygd ut slik at det nå framstår som et spillested i særklasse. I såpass særklasse at skuespillerne fra Riksteatret uttaler at dette er en av de beste scenene å spille på.

Liker nærheten mellom scene og sal

Risørhuset er publikum på en armlengdes avstand og det gjør at kontakten mellom scene og sal nesten elektrisk. Historien sier også at skuespillerne sitter og nesten hopper litt i setet når turneen nærmer seg Risør.

Bilde av Johan og Ågot  - Klikk for stort bildeJohan og Ågot Risør kommune

Risør som spillested

Ledelsen i Riksteater uttrykker at Risør er det spillestedet de alle gleder seg mest til å besøke, fordi de her blir så innmari godt tatt vare på.

Det er takket være de ansatte på Risørhuset i tett samarbeid med Teaterets venner under ledelse av Johan Songe.

Riksteateret legger turnepremieren med Stormfulle Høyder til Risør, og det er riksteateret 300-årsgave til jubileet. Det er vi utrolig takknemlige og stolte over.

Vi gleder oss over det og ønsker Riksteateret atter en gang hjertelig velkommen til vår vakre 300 år gamle by.

Turnepremieren på STORMFULLE HØYDER

I forbindelse med premieren er det før-program på Risørhuset. Det starter klokka 18.00 onsdag 1. februar.

plakat stormfulle høyder  - Klikk for stort bildeplakat stormfulle høyder Riksteateret Bilde av turbussen - Klikk for stort bildeTurnébussen Stormfulle høyder på plass i Risør Risør kommune