Teater for barn i jubileumsuka

Vi har den store glede av å meddele at Sparebanken sør har innvilget kroner 100 000 til jubileumsuka. I den sammenheng har vi hyret tre studenter fra kunsthøyskolen i Oslo. Magnhild Konnestad, Ingjerd Engh og Tara Færø Johnsen.

De studerer PPU (praktisk pedagogisk utdanning) i teater ved KHiO. Ingjerd har studert Drama og teaterkommunikasjon på Oslo Met og Tara har studert teaterproduksjon og skuespillerfag på Nord Universitet. Magnhild Konnestad er fra Akland og tidligere student ved Kristiania Musikkteater.

Flere husker kanskje når Konnestad skreddersydde et vandreteater for barn sommeren 2021 i Risør?  Nå har vi gleden av å samarbeide med henne igjen og denne gangen har hun fått med seg to medstudenter. De har sydd sammen et teaterprogram til alle barn og unge i Risør under jubileumsuka i starten av mai.

Bilde av studenter fra kunsthøyskolen i Oslo - Klikk for stort bildeMagnhild Konnestad, Ingjerd Engh og Tara Færø Johnsen Risør kommune

De skal ha opplegg for alle skolebarn på torvet gjennom skolens dag på tirsdag 2. mai og barnehagebarna på torsdag 4. mai. I tillegg inviterer de til helgeworkshop for ungdom i alderen 13-19 den 6. og 7. mai. Og kanskje barna kommer til å se dem enda mer...?

Bente Christensen i Sparebanken Sør uttaler: Vi er glade for å kunne fortelle at vi har bevilget kr.100.000,- til jubileumsuka. Vi i Sparebanken Sør gleder oss til jubileumsåret 2023. Vi er stolte over at vi kan være med å bidra til arrangementer med fokus på barn og unge. Nå gleder vi oss til å se hva Ingjerd, Magnhild og Tara har klart til jubileumsuka. Det er utrolig moro å bidra til ekstra feiring for kommunens unge og yngste innbyggere.

I tillegg til teateropplegg skal midlene fra Sparebanken Sør også brukes til andre formål rettet mot barn og unge.

Jubileumsmidler fra Sparebanken Sør - Klikk for stort bilde Risør kommune

Ta gjerne kontakt med Magnhild Konnestad, m-agnhild@hotmail.com eller Bente Christensen, bente.christensen@sor.no for mer informasjon.